Mojca Sojar na programski konferenci NSi v Celju o predlogih za izboljšavo šolskega sistema

V soboto je v Celju potekala pomembna programska konferenca Stranke Nova Slovenija (NSi), na kateri so obravnavali ključne izzive slovenskega šolskega sistema. Osredotočili so se na predloge za izboljšanje šolstva, zlasti v zvezi z metodami poučevanja, varnostjo v šolah in preprečevanjem medvrstniškega nasilja.

Matej Tonin, predsednik stranke, je v uvodnem nagovoru dejal: “Če bi slovenski šolski sistem morali oceniti z opisno oceno, bi zapisali: tog in okorel, birokratsko obremenjen in preveč osredotočen na pomnjenje podatkov. Številčna ocena pa bi bila verjetno komaj 2. Šola je postala kraj, kjer mladoletno nasilje ni redkost, institucije pa pogosto ne morejo zagotoviti varnosti.”

Pod geslom “V znanju je moč” so v NSi predlagali vrnitev zdravega razuma v šolstvo. Izpostavili so potrebo po projektnih metodah učenja, ki bi zamenjale tradicionalno piflanje, ter spodbujali razvoj kritičnega mišljenja in sposobnosti samostojnega učenja. “Naš cilj mora biti vzgoja odgovornih, samozavestnih in kritično razmišljujočih mladih. Šola mora mlade pripraviti na življenje,” je poudaril Tonin.

Mojca Sojar, predsednica Mestnega odbora NSi Ljubljana, je v nadaljevanju razprave izpostavila pomembnost pregleda začetne izobrazbe pedagoških delavcev. “Ko govorimo o reformi šolstva, je potrebno pogledati na začetek, torej na izobraževanje bodočih pedagoških delavcev. Vsi poklici, ki so odvisni od stikov med ljudmi, zlasti zdravstvo ter vzgoja in izobraževanje, bi morali imeti sprejemne izpite in pogovor s kandidatom pred začetkom študija,” je poudarila. Tako bi lahko tisti, ki niso dosegli visokih rezultatov na maturi ali niso imeli nadpovprečnega uspeha v srednji šoli, vendar so bili primerni za delo, ki zahteva veliko človeške empatije, vseeno postali del izobraževalnega sistema.

Sojarjeva je dodala še pomemben predlog o uvedbi predmetov, ki bi opolnomočili bodoče učitelje in zdravstvene delavce za učinkovito sodelovanje s starši, pacienti in svojci v kriznih situacijah. “Bodoči pedagoški in zdravstveni delavci morajo biti pripravljeni na zahtevne razmere, ki jih lahko prinesejo krizne situacije, zato je nujno, da že med izobraževanjem pridobijo potrebna znanja in spretnosti za soočanje s temi izzivi,” je zaključila.

Programska konferenca NSi v Celju je tako ponudila številne konkretne predloge za izboljšanje šolskega sistema, ki so usmerjeni v večjo praktičnost izobraževalnega procesa, večjo varnost v šolah in izboljšanje usposobljenosti pedagoških delavcev. Stranka se zavzema za trajne spremembe, ki bodo omogočile razvoj odgovornih in samostojnih posameznikov, ki bodo pripravljeni na izzive sodobnega sveta.