Mojca Sojar: Ljubljančani lahko oddate pobude, kako bi uredili promet v Ljubljani

Predvidoma prihodnjo pomlad bo pripravljena nova celostna prometna strategija Mestne občine Ljubljana, ki bo usmerjala razvoj prometa v prestolnici do leta 2032. Na javni razpravi v Centru Četrtne skupnosti Golovec so občani imeli veliko predlogov, kakšnih sprememb si želijo.

Mojca Sojar, mestna svetnica in predsednica Mestnega odbora NSi Ljubljana, spodbuja občane, ki se niso mogli udeležiti javne razprave, da izpolnijo anketo ter oddajo svoja mnenja o razvoju prometa v prestolnici. Poleg tega lahko na interaktivnem zemljevidu (klikni tukaj) označijo in predlagajo konkretne ukrepe, ki bi po njihovem mnenju izboljšali varnost in učinkovitost prometa.

V okviru priprave nove celostne prometne strategije Mestne občine Ljubljana za obdobje med letoma 2025 in 2032 je občina organizirala javno razpravo z naslovom: “Kakšen naj bo promet v Ljubljani?” Po besedah časnika Dnevnik je namestnik direktorice Regionalne razvojne agencije Ljubljanske urbane regije (RRA LUR) Matej Gojčič napovedal, da bo strategija vključevala akcijski načrt s konkretnimi ukrepi, ki jih bo občina izvajala v naslednjih sedmih letih. Predlogi, ki so jih na javni razpravi navedli občani, bodo osnova za iskanje rešitev in oblikovanje ukrepov, ki bodo vključeni v strategijo, pri čemer bodo imeli prednost trajnostno naravnani ukrepi.

Najbolj radikalen ukrep je predlagal občan iz Zaloga. Razmišljal je o preureditvi mestnih vpadnic v enosmerne ulice, in sicer bi bile nekatere enosmerne v smeri proti središču mesta, druge pa v smeri proti obvoznici. S takšno ureditvijo bi po njegovem mnenju na vpadnicah pridobili dodaten prostor za širše kolesarske površine, pločnike in koridorje za javni potniški promet. Podžupan Rok Žnidaršič je v svojem nagovoru kot velik problem Ljubljane omenil pritisk dnevnih migrantov, ki v mesto prihajajo z avtomobili. Občani so našteli več potencialnih ukrepov, kako bi zajezili ta del prometa.

Občani so izpostavili, da občina pritiska dnevnih migrantov v mesto ne more rešiti brez tesnejšega sodelovanja z državo. Občani so nakazali, da bi pri problemu dnevnih migracij morali bolje izkoristiti železnico. Znova se je pojavila ideja o uvedbi takse za vstop v mesto. Udeleženci razprave so omenili tudi potrebo po povečanju obstoječih in uvedbi novih parkirišč P+R, ki bi vozila dnevnih migrantov zadržala na obrobju mesta.

Tudi več Ljubljančanov je izpostavilo željo po večji frekvenci avtobusov Ljubljanskega potniškega prometa, uvedbi nočnih linij in linij, ki bi vozile po obvoznici, da se na primer iz Šiške v BTC ne bi bilo treba peljati skozi središče mesta. Glede rumenih pasov si občani niso bili enotni.